Bystré oko – Petra Zmeškalová

Minikurz, který vás naučí tři jednoduché přístupy k tomu, jak se lépe dívat nejen na obrazy a jakou roli v koukání se hraje naše mysl. Přinese vám inspiraci, ponaučení i aha momenty. A stačí vám na to 10 minut v 6 lekcích!

290 

Víte, že...
...naše smysly jsou vstupní brány do našeho těla i duše?

Berou to přes mozek, kde má každý z nich svůj soukromý mozeček, o který pečují - pokud jim to umožňujeme.

Naše smyslové mozečky mohou velice snadno zakrnět, otupět a potom z nich nemáme takový užitek, jaký bychom mohli.

Rozvíjet svoje smyslové vnímání má smysl nejen v dětství, ale celý život!

  • pomáhá nám to se stále kvalitně orientovat ve svém okolí
  • dělá nás to spokojenějšími, smysly se podílí na našem pocitu štěstí i fyzickém zdraví
  • přináší nám potřebné podněty, inspiraci, radost i poznání

Třeba právě teď chci pošimrat váš vizuální mozeček (rozuměj, tu velikou část mozku, kterou zabírá naše vizuální vnímání) a zeptat se CO VIDÍTE?

Nečekejte vizuální hádanky nebo klamy. Vybrala jsem pro vás jinou klasiku, a to inspirovanou tzv. vizuální gramotností (jak vlastně rozumíme věcem, na které se díváme?).

VYZKOUŠÍTE SI:

  • jak se díváte vy a jak to vidí ostatní
  • co vidíte teď, co můžete vidět, když se podíváte jinak
  • co si můžeme myslet, že vidíme a kdy je to v pořádku a kdy máme zpozornět
  • a uvidíte, že takové dívání nám je užitečné v mnoha různých situacích

Minikurz má 6 lekcí, které mají za cíl vás hlavně nakopnout k tomu, abyste někdy o obrazech a o tom, na co se díváme, přemýšleli trošku jinak.

Každou lekci si můžete projít jako video, audio nebo text. Ke stažení je pro vás připraveno i několik podpůrných pracovních listů.

  • Jste tvůrci a oceníte občas novou inspiraci?
  • Máte rádi seberozvoj a nebráníte se neobvyklým tématům?
  • Zajdete občas sami nebo s dětmi na výstavu?
  • Jste lektory, učitely nebo vzděláváte své děti doma?
  • Co vy a fotky u zpravodajských článků?
  • Nebo se jen rádi díváte na obrazy a obrázky?

Kdo pro vás kurz vytvořil

Petra Zmeškalová

Pomáhám bystřit vaše smysly skrze méně známou cestu k vám samotným, na které leží nové příležitosti vašeho seberozvoje a sebepoznávání. Jsem lektorka a inspirátorka nejen smyslového rozvoje, ale celkově rozvoje vnímavosti, včetně vnímavosti estetické.

Reference

Prošla jsem Vaším kurzem a jsem nadšená!
Hodně jste mě tím, co předáváte nadchla a už jen po tomto kurzu se na věci budu rozhodně dívat jinak! Opravdu skvělá myšlenka, jak se naučit opravdu vidět a ne jen vidět Marie Skvělá je nabídka videa, audia a textu… člověk si může lehce zvolit, na jakou formu má zrovna náladu, čas, možnosti… to hodně oceňuju! Líbí se mi taky, jak věci shrnujete, opakujte vyzdvihujete… pomáhalo mi to si zvědomovat, co mi vlastně vaše texty přináší a lépe je fixovat. Opravdu mě nadchla myšlenka, kterou předáváte – jak se naučit vidět dál. Je to něco, co má širokou cílovou skupinu – jak pro lidi tíhnoucí k umění, tak pro ty, kteří se umění tolik nevěnují. Děkuju vám za možnost nahlédnout a naučit se něco nového. Po tomto kurzu odcházím s pocitem, že se těším, až vypíšete další.
Marie Servítová

Výtvarná laboratoř, www.vytvarna-laborator.cz

Minikurz Bystré oko mě velmi mile překvapil. Přestože byl kurz vcelku krátký, bylo tam pro mě spousta zajímavostí a aha momentů. Ta jeho “délka” byla vlastně výhodou, protože jsem ho zvládla projít, i když jsem teď časově velmi vytížená jinými aktivitami. Je super, že si můžu u každé lekce vybrat, jestli chci video, audio nebo text. Obvykle jsem si vybrala video, protože raději na osobu, která mluví, vidím. K textu jsem se pak vracela, pokud jsem něčemu nerozuměla nebo jsem si chtěla
něco připomenout. Kurz mi pomocí praktických úkolů ukázal, jak můžu pracovat s tím, co vidím, ať už je to na obraze, fotografii nebo třeba něco v reálném životě kolem nás – jak o tom můžu přemýšlet nebo jak k tomu můžu vést děti (jak můžou s tím, co vidí, naložit). Co jsem se dozvěděla, ale především si osobně vyzkoušela, je pro mě velmi využitelné v praxi, protože se věnuji vzdělávání dětí. Hned se mi to spojovalo s tím, jak to využít u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, při vytváření vzdělávacích pomůcek, ve výtvarné výchově, při práci s obrázky např. v učebnicích a knihách týkajících se historie a podobně. Kurz jsem ale absolvovala na konci léta, s vlastními dětmi, takže musím říct, že to určitě není jen pro pedagogy, ale hodí se i pro rodiče, kteří by si třeba chtěli zkusit dívat se trošku jinak než doposud.
Veronika Dosoudilová

Průvodkyně v lesní škole Otakárek, www.kouzelnaskrinka.cz/about